De la zero la 25 septembrie.

|

Ce a început ca o idee timidă a ajuns să fie poate cel mai mare eveniment al anului. Prin octombrie 2009 când am ajuns eu la prima mea ședință cu echipa, Liana, președinte EcoAssist, reușise să strângă în jur de 15 oameni. Ne-am întâlnit într-o casă superbă și am stat la povești despre cum să facem planul ăsta îndrăzneț să meargă. Recunosc că mi s-au părut boemi. Atunci și multă vreme încă. Însă am hotărât să fiu alături de ei cel puțin ca să văd ce se întâmplă.

Încet-încet au început să vină tot mai mulți oameni, pe bază de recomandări, pe bază de relații. Lucrurile au început să se miște cu adevărat când platforma IT a fost gata. Și a fost gata destul de repede căci echipa de IT a fost una dintre cele mai eficiente. Și s-a dat drumul la înscrieri și am început să formăm echipele județene.

Primele probleme au apărut când nu aveam de unde recruta. Erau județe unde nu se înscrisese nimeni până prin martie-aprilie. Simțeam că echipa de comunicare se concentrează prea mult pe online și prea puțin pe promovare locală.

Mulți cârcotași spuneau că proiectul e prea îndrăzneț ca să se întâmple, că România nu e pregătită pentru asta.

În proiect oameni au plecat, însă alții au venit în locul lor, poate chiar mai entuziaști. Unii s-au demotivat, dar alții au continuat să lucreze. Am simțit că proiectul a început prea devreme și timpul a scăzut din entuziasmul și energia oamenilor. După o perioadă scurtă în care totul părea să nu meargă, nici oameni nu se înscriau prea mult, nici fonduri nu se arătau a intra, curba a luat-o în sus. Și sper că Liana și-a luat o bună meritată zi de somn atunci.

A urmat un val de înscrieri cumulat cu un val de acțiuni de trebuiau întreprinse. Am început cartările. A existat o mică neconcordanță. Nu aveam suficienți oameni când aveam nevoie de ei și apoi aveam prea mulți și puțin timp să le răspundem.

A apărut nevoia de a avea o echipă separată care să se ocupe de recrutare. Eu trebuia să fiu coordonatorul ei însă recrutorii au venit și au plecat, numărul de oameni ce trebuiau recrutați era mare, trebuia să ținem legătura cu mulți oameni din proiect. Împreună cu Sandra am gândit o strategie pe care să o urmăm ca totul să fie mai clar, dar ne-a fost imposibil să ne ținem de ea.

Deja era o problemă dacă cineva nu se mai putea implica la momentul ăsta. Informațiile erau multe și era greu să facem induction pentru cineva nou. Și a devenit din ce în ce mai greu, însă proiectul a mers înainte.

Echipele locale au venit cu niște idei geniale de promovare. Le găsiți pe majoritatea pe Youtube.  Unii oameni au adus o valoare adăugată de nemăsurat proiectului și mi-au dat din ce în ce mai multă încredere că România nu va fi nicicând mai pregătită ca acum dacă nu facem primul pas.

Echipa de comunicare s-a întrecut pe sine. Au dus proiectul la PROtv, au adus vedete care să îl susțină.

Echipa de finanțe a ajuns la din ce în ce mai multe companii care și-au manifestat interesul pentru proiect.

Echipa de logistică împreună cu cea de coordonare voluntari au dus la bun sfârșit cartarea, trecând peste inundații, probleme tehnice și altele.

Mai e o săptămână și peste 15.000 de oameni s-au înscris să facă curățenie, asta fără a socoti școli, licee sau companii.

Nu mai e nicio îndoială că pe 25 septembrie România va  fi curățată. Iar eu mă bucur să fi fost alături, într-un fel sau altul, un an de zile, de niște oameni deosebiți și vreau să le mulțumesc celor care cu dedicație au făcut ca această mișcare îndrăzneață să se întâmple.

Ne vedem, așadar, cu mic-cu mare, pe 25 septembrie, să facem curățenie generală în toată țara!

Nu lipsiți pentru că Let’s do it, Romania! e un proiect ce va ajunge în cărțile de cultură civică și istorie și e o zi la care trebuie să luăm cu toții parte.

One response to “De la zero la 25 septembrie.”

  1. dkanya Avatar

    Foarte frumos scris, Corina! Si da, nu ar trebui sa lipseasca nimeni, ar fi pacat sa nu iti poti bifa aceasta zi in calendarul vietii tale :)
    Ma bucur ca nu ai parasit nava >:D<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *