Accepți, construiești și crești!

|

Sunt alături de CROS din 2009 când frecventam întâlnirile de sharing din HRemotion unde învățam despre HR mai multe decât aș fi putut citit vreodată singură în cărți. Încet-încet CROS a început să construiască o Universitate Alternativă “cu acte în regulă” și cu experiențe de învățare tot mai valoroase. Ce a rămas la fel: centrarea pe cel care învață.

Astfel că, în Universitatea Alternativă, fiecare învață în ritmul lui și învățarea nu este împărțită în ani de studiu ci în faze de studiu. Fiecare are libertatea să petreacă oricât în fiecare dintre faze înainte de a trece prin poarta către următoarea.

explorareFaza de EXPLORARE – este atunci când ești “tânăr și neliniștit”, încerci apele și nu știi exact ce ți se potrivește. Mergi la toate cursurile posibile, citești tot ce prinzi, experimentezi din toate câte puțin. Îți analizezi pasiunile, valorile, motivațiile și talentele și îți cauți locul.

actiuneFaza de ACȚIUNE – este atunci când ai descoperit domeniul care ți se potrivește, când știi în ce direcție să crești și începi să fii mai selectiv cu modul în care îți petreci timpul pentru a învăța cât mai mult într-o singură direcție. Îți iei responsabilități mai mari în organizația studențească, te înconjori de oameni de la care și cu ajutorul cărora poți învăța despre ce te interesează.

tranzitieFaza de TRANZIȚIE – este despre cum treci de la teorie la practică, de la mediul ONG-sist la mediul de business, fie că o faci printr-un internship într-o companie sau prin a-ți pune bazele propriei afaceri. Este etapa în care îți calibrezi așteptările și în care înveți despre cum se întâmplă lucrurile cu adevărat în realitatea economică.

maiestrieFaza de MĂIESTRIE – este despre cei ce încep să se dezvolte ca profesioniști în domeniul care li se potrivește, despre cum intri într-un ritm de creștere continuu și despre cum încet-încet contribui la a schimba lumea, punându-ți amprenta.

***

Sâmbătă, pe 13 aprilie, a fost prima oară când studenți ai Universității Alternative au trecut, oficial, prin una dintre porți. Alături de Alina Păun, Georgiana Floroiu și Florian Besnea am avut onoarea de a fi primul student alternativ ce trece în faza de Măiestrie. Pentru asta a trebuit să pregătesc un speech care m-a pus mult pe gânduri și m-a trecut prin ani întregi de lecții.

Mi-am dat seama că pentru a crește e important să fii deschis și SĂ ACCEPȚI: oportunități, provocări, oameni în viațadiscovering_moringa ta. Să spui DA cu proactivitate și să te bucuri de ce se întâmplă în jurul tău. Cât faci asta e bine să fii atent la lucrurile care te-au marcat (de ce îți amintești anumite lucruri mai bine decât altele? Care e motivul pentru care când te gândești la o etapă din viața ta îți amintești anumite episoade și nu altele?), la lucrurile pe care ți le transmite corpul (tremuratul de mâini, nodul sau fluturașii din stomac) și la momentele acelea când te simți omul potrivit, la locul potrivit, făcând ceva cu naturalețe.

Aceste indicii ar trebui să te îndrume spre direcția în care trebuie să crești, pentru că nu e suficient să accepți, trebuie să și CONSTRUIEȘTI. Și dacă o faci, rădăcinile vor crește într-o tulpină care va deveni un trunchi solid. Și trunchiul va da ramuri și ramurile fructe. Iar din fructe vei putea hrăni și tu alți oameni pentru că, cu un copac nu se face primăvară, dar cu o livadă întreagă da.

Mulțumesc mult oamenilor ce au fost și-mi sunt alături și joacă rol de energie, vitamine, minerale și suport pentru copacul meu!

***

Și dacă știți tineri deosebiți pe care vreți să îi vedeți crescând sănătos atunci vă invit să îi trimiteți să cunoască Universitatea Alternativă pe 19 sau 26 aprilie. Detalii aici. În final, vă las cu un video despre impactul experiențelor de învățare, povestit chiar de…beneficiarii lor:

.

2 responses to “Accepți, construiești și crești!”

  1. Cristina Avatar

    Superrrrrrr! Nu știam că există așa ceva!

    1. Corina Avatar

      Acum că știi te așteptăm și în vizită. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *