Managing Happiness, by Ken Harmon

|

Ce îmi place foarte mult la domeniul în care activez este că mai toți oamenii care au legătură cu resursele umane și psihologia sunt interesați de well-being și lifestyle. Așa că aseară, ne-am strâns în număr destul de mare la conferința organizată de ASEBUSS și HR-Club despre fericire.

Nu era greu să îți dai seama că dl. Ken Harmon este un tip foarte mișto, care citește destul de mult și e suficient de deschis la minte încât să știe să valorizeze oamenii și să facă lucrurile altfel. Cu o experiență de aproape 30 de ani în învățământ este acum decanul unei universități de prestigiu din SUA,  unde predă despre leadership, diferențe culturale și alte teme din business (fiind la rândul său antreprenor). Nouă a venit să ne vorbească despre happiness.

Teoriile prezentate se bazează pe niște studii destul de empirice după părerea mea, iar ce ne-a spus nu m-a surprins, fiind doar un catalog ce cuprinde o mulțime de alte sfaturi pe care le-am auzit și prin alte părți. Însă e întotdeauna bine să le auzi din nou pentru că astfel, încet-încet, mintea noastră se obișnuiește să le privească ca pe automatisme.

Să fii fericit nu e atât de greu cum pare, iar după un anumit prag, nu banii și elementele materiale contează. Subliniez: după un anumit prag. Un lucru deosebit de inteligent pe care l-a spus este că fericirea nu este un moment în timp (voi fi fericit după ce voi avea acel lucru) ci o stare de spirit. Depinde de noi să fim fericiți. AICI și ACUM. Cercetările arată că în 18 luni vom ajunge la același grad de fericire de azi chiar dacă acum 18 luni am câștigat la loterie o sumă imensă sau am aflat că suferim de o boală gravă. Interesant cum funcționăm, nu?

Dacă sunteți manageri/lideri/coordonatori de echipă sunt 10 principii pe care trebuie să le urmați pentru a vă menține echipa fericită. Multe dintre ele sunt tratate punctual de mulți alți autori. Niciunul nu este rocket science și toate sunt de bun simț. Iată-le:


Mi-a mai plăcut că a ridicat problema atitudinii profesionale. Mulți manageri au pretenția ca oamenii să uite cine sunt când vin la serviciu, să își lase personalitățile acasă și să își facă treaba. Ciudat cum apoi se miră de ce oamenii nu sunt creativi. Ce ne-a încurajat Harmon să facem și sunt întru totul de acord cu el este să lăsăm oamenii să fie cine sunt chiar și la serviciu. Să își personalizeze biroul și atitudinea. Până la urmă, la cât timp petrecem prin birouri în câțiva ani riscăm să uităm de-a binelea cine suntem.

Cu ce am plecat de acolo? Cu convingerea că fericirea este o alegere și atât timp cât gândim pozitiv, ne înconjurăm de oameni și relații sănătoase, facem lucruri care ne plac, ne setăm obiective din aproape în aproape, suntem noi înșine, nu ne ferim să ne exprimăm personalitatea și râdem continuu ne vom menține o stare generală de bine.

Secretul pe care Ken Harmon ni l-a mai împărtășit este că ne putem schimba viața în bine dacă profităm de fiecare ocazie pentru a fi recunoscători pentru ceea ce avem. Și ce înseamnă asta dacă nu chiar să trăiești aici și acum, așa cum o fac copiii? Așadar, mulțumiți celor din jurul vostru care contribuie la lucrurile care vă bucură!

În această notă, și eu vă mulțumesc că ați citit rândurile astea și vă doresc râsete cu lacrimi toată săptămâna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *