7 Comments

  1. As mai pune la Cons si fidelitatea. Chiar si folosind consulatnti externi, evaluarea tot subiectiva ramane. Iar daca vorbim si de experienta in asesare si anamneza a unui consultant extern (care variaza in cele mai multe din cazuri), fidelitatea devine si mai mica.

    In teorie e cum zici tu…in practica…scartaie :)

    Cu drag,

    Horia

    • Horia, eu din practica vorbesc si fata de alte instrumente mi se pare ca in ce priveste fidelitatea primeste mai degraba plus decat minus.
      Vor exista erori atat timp cat evaluarea va fi facuta de oameni si nu de roboti, important e ca ele sa fie cat mai mici.

      Multumesc de interventie!:)

  2. Hey Corina, bine te regasesc!
    Ma gandesc la modul in care sunt folosite rezultatele intr-o organizatie. Am fost assessor si am coordonat zona de AC&DC intr-o multinationala si stiu cat de importanta este transparenta in comunicare atunci cand se implementeaza / se foloseste o astfel de evaluare. Am testat si varianta externalizata a AC&DC. Sunt multe de povestit despre ambele variante de AC&DC, incep sa inclin totusi spre o folosire semi internalizata a acestei modalitati de evaluare.
    Pe langa comunicare as mai adauga importanta pregatirii echipei de management in a folosi la adevarata valoare rezultatele obtinute. Acesta este un posibil Cons – managementul ajunge sa se foloseasca de assessment pentru a-si justifica deciziile si pentru a nu mai oferi on going feedback angajatului. Se intampla asa cum deseori o numesc: o label-izare / ma rog, etichetare cu care “mori” pana pleci din organizatie sau pana cand se schimba echipa de management.

    • Buna Carmen,
      Da, ai dreptate legat de “riscurile” folosirii rezultatelor de catre management mai departe. Sunt de acord. Din pacate, nu cred ca este un Cons al AC/DC-ului cat al oricarei metode de evaluare.

      Si cred ca e important sa fie implicate persoane din organizatie (semi-internalizat cum spui tu), dar nu cred ca este indicat ca aceste persoane sa fie assessori. Dar desigur, ca in multe alte situatii in HR, depinde foarte mult de organizatie si de cultura ei.

  3. Trebuie sa recunoastem ca este o adevarata industrie a “instrumentelor” si metodologiilor, iar un reprezentant al acestei industrii, fara exprienta de business si de real life, se straduieste sa vanda cat mai mult. Si vinde in mod cinstit pentru ca stie ce vinde (vezi Pros din lista ta). Nu, nu contest valoarea AC&DC. Indubitabil este ceva foarte valoros.
    Lipseste intelegerea integrata a AC&DC in viata unei organizatii: si din partea consultantilor externi, si din partea organizatiilor. Fragmentarea aceasta poate produce doar efecte pe termen scurt cu costuri considerabile. Ca sa nu mai vorbim despre inconsecventa practicilor etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published.