Managerii de HR (sau de L&D sau de training sau orice altă titulatură au persoanele ce trimit angajații la training) din neștiință sau poate ignoranță fac o greșeală foarte mare: trimit la același training oameni din departamente diferite și cu pregătire diferită. Iar genul ăsta de grupă nu se pretează pentru orice fel de training ci pentru destul de puține.
Desigur, pot înțelege rațiunea de cost din spate, însă eu decât să investesc prost în toți și niciunul să nu obțină rezultate vizibile, mai bine investesc bine în doi, dar știu că cei doi vor deveni mult mai buni. Dacă nu aș avea destui “la fel” pentru a forma o grupă, i-aș trimite la Open Courses. Soluții se pot găsi.
Perspectiva trainerului.
În weekend am ținut un training pe Event Management la o grupă de 30 de persoane, din departamente diferite și cu un nivel al cunoștințelor despre domeniu total diferit. Unii nu mai organizaseră niciodată un eveniment, alții erau în implementare, alții aveau deja experiență.
De exemplu, am primit o întrebare despre echipă și i-am întrebat dacă știu care sunt stagiile prin care trece aceasta. Majoritatea (nu toți) au spus că nu, așa că le-am explicat repejor. Feedback-ul de la ei a fost de 3 feluri:
– mulțumesc mult, m-a ajutat teoria despre echipe; mi s-a părut foarte interesantă
– deși mai auzisem o dată teoria abia acum pot spune că am și înțeles-o
– am auzit teoria despre echipe de vreo 4-5 ori până acum; trebuia sa treci peste ea.
Ca trainer e aproape imposibil să livrezi un training fără greșeală pentru toți participanții atunci când ei au niveluri diferite de pregătire. E evident de ce: lucrurile de bază îi vor plictisi pe cei care le știu, iar lucrurile mai complicate/mai de finețe/mai de aprofundare nu vor fi înțelese de începători.
Pierzi mult timp pentru a seta un limbaj comun, iar ritm potrivit pentru toți e greu de setat tocmai pentru că începătorii au unul mai lent, iar avansații unul mai rapid.
Concluzii.
O grupă perfect omogenă e imposibil de format. Nu poți controla ce mai citesc oamenii pe cont propriu sau cât de isteți sau nu sunt ei în mod natural. Dar rolul celui care analizează și planifică nevoile de dezvoltare nu ar trebui să fie doar acela de lansare call-contractare trainer-înscriere persoane. E important să verifici conținutul fiecărui curs (pentru că unele concepte se repetă la teme diferite) și să ții cont de experiența pe care participanții o au înainte de a forma grupele. (Să ajuți trainerul să personalizeze trainingul e o altă poveste)
Asta dacă îți dorești ca oamenii să și beneficieze 100% de investiția pe care o faci în ei.
Leave a Reply