4 Comments

  1. Corina, sunt de acord cu tine, dar as nuanta putin. Despre unele lucruri inveti toata viata si chiar daca iti repeta cineva in 10 minute o teorie, poti sa te gandesti la situatii in care ai aplicat teoria respectiva si sa vezi ce ai mai avea de intrebat/imbunatatit/invatat. Asta pentru ca exemplul pe care l-ai dat nu este atat de grav. Si nici faptul ca unii mai organizasera un eveniment, altii deloc. Cred ca e acceptabil in training sa ai nivele putin diferite, dar oameni dornici sa invete si mai multe. Pana la urma, pot invata si unii de la ceilalti.
    In schimb, sunt de acord cu principiul – sa ai participanti cu experiente si nevoi cat se poate de apropiate.
    Si as mai adauga ca 30 persoane este un grup destul de mare pentru un training.

    • Da, Cris, exemplul nu e cel mai puternic, l-am dat pentru ca e cel mai recent si pentru ca ideea articolului mi-a venit citind feedback-urile respective. In practica, in mediul de business, problema e mai pregnanta si mai vizibila. Iar “oamenii mari” sunt mai putin deschisi la invatare fata de omuletii frumosi cu care suntem noi obisnuiti in ONGS-uri. Intr-o lume ideala sunt perfect de acord cu ce spui, ca pot invata unii de la altii, ca poti gasi situatii la care nu te-ai gandit pana atunci, dar din pacate realitatea nu e intotdeauna asa de frumoasa. Provocarea e sa ajungem acolo si intrebarea mea ar fi … cum facem asta?

      Si da, sunt multi 30 de participanti. Asta a fost o alta provocare. :)

  2. Laura M

    Faina intrebare si provocare!

    Rolul HR-ului care ofera training este sa creeze o curicula de invatare care sa se potriveasca fiecarei persoane in parte, in functie de planul individual de dezvoltare, iar trainingul sa fie livrat in consecinta (in functie de gradul de “senioritate” pe topicul respectiv, de exemplu). Deci cei 30 de oameni ar fi trebuit impartiti in grupe mai mici, in functie de aceste criterii.

    Daca totusi, nu se intampla povestea asta, ai putea sa previi situatiile de genul acesta documentandu-te foarte bine despre oamenii catre care livrezi:
    – ce alte traininguri au mai facut inainte sau ce training-uri urmeaza
    – sunt sau nu diferente intre ei, pe aceeasi competenta

    In functie de cele de mai sus, si daca se pastreaza toata grupa intacta, ii poti aduce pe toti la niveluri apropiate printr-un pre-work. Le poti trimite articole/materiale/eLearning etc pe anumite concepte, pe care sa le parcurga pana la intalnirea cu tine.

    Cum iti suna?

    • Da, e o idee buna sa le trimiti materiale inainte. E cam tot ce poti face tu ca trainer. Din pacate, nu cred ca va merge decat cu putine grupe, cele mai constiincioase, pentru ca nu e ceva ce poti controla si in practica am observat ca oamenii nu sunt atat de deschisi catre studiu individual ante/post training.

      Multumesc pentru idee!:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *