În ultimul timp am tot purtat discuții despre andragogie, medii de învățare și tehnologii educaționale (instrumente care facilitează învățarea) și vă spun: e un domeniu fascinant. Provocarea actuală a profesorilor (de orice fel) este să livreze informație cât mai multă și mai de calitate într-un mod atractiv pentru studenții lor.
Se dezvoltă astfel discuții despre medii de învățare, personale (aici este o listă interesantă de exemple) sau nu; apar cursuri despre asta; profesorii încep să conștientizeze că pentru a fi înțeleși de elevi trebuie să vorbească în ritmul și pe limba lor, mergând proactiv către mediile unde ei sunt confortabili și mai puțin chemându-i pe ei în sala de clasă. De aici au învățat să integreze tehnologia tot mai mult: wiki-uri, gamification, MOOCs etc.
Corning propune un viitor în care singurul lucru care nu i se poate reproșa educației este lipsa tehnologiei. (despre aplicațiile sticlei minune în educație: minutele 4:15–6:20 și 8:36-10:12).
Care ar fi atunci provocările profesorilor?
- Poate să facă un shift de la rolul de livrator la cel de facilitator.
- Poate să mențină focusul și să cultive perseverența (într-o lume în care apar obiecte strălucitoare la fiecare click poate fi mai greu să te concentrezi – se simt efectele astea și acum din cauza internetului și a modului în care ni se livrează informația)
- Poate să îi susțină în demersul de filtrare a informației și prelucrarea ei
- …
Profesorilor, educatorilor, trainerilor, cum vă pregătiți pentru viitorul tehnologic?
Leave a Reply